Jumaat, 25 Jun 2010

My hobbies and interests - Kristal bY Ayunk Mama




Bila bercakap pasal hobi dan interest..ada dua bnda saya suka khabarkan..foods aka masak masak atau mncuba sesuatu masakan..Dan satu lg adalah mmbuat aksesori wanita mnggunakan kristal..mcm brooch and gelang...

Gambar2 kt atas ni,contoh2 kristal yg saya buat sndiri (handmade)...Bermulanya saya berhobikan aksesori wanita ini adalah semasa attend satu klas mmbuat kristal..Pada mulanya saya sangkakan klas itu adalah klas jahitan labuci di pakaian..Masa klas nk stat tu barula tau yg klas saya attend tu tuk aksesori gelang and kristal..Sejak itula minat mula timbul tuk buat gelang,cincin and brooch...

Nak kata skang nih biz besar besaran xdala..just buat tuk lpas 'gian mmbuat yerla juga..ada buat tuk jual ke kawan2...buat tuk family pn ada juga..Dalam 3jnis:- cincin,gelang and brooch..Saya paling suka produce gelang sbb lbih snang produce and bole dicabut/alter dgn mudah jika tiada pmbeli.. ;p

Sbenarnya pada tahun lpas,saya ada bantu seorang kawan yg ditemui di gym klas..dia la yg stat niaga aksesori wanita..tp dia ambil stok ready made dr kl..so saya masa tu sedia bantu dia sbb saya pun bnyk masa terluang..dr bazir masa bgitu sahaja,saya blaja biz nih..erm..pngalaman yg saya dapat...sbagai seorang pniaga..knala brjumpa org ramai..cara pertama saya cuba..guest what?huhu..saya pi umh jiran2 mak saya..bila tgh smngat..xda malu dah..saya pergi rumah by rumah..hehe..Tugasan saya mmbantu kawan saya itu berakhir pada beberapa bulan lpas..atas sbb sbb tertentu..

{{{Nasihat saya kpd wanita, semasa suami ada, janganlah terlalu bergantung padanya, kerana apabila suami tiada disisi sama ada meninggal dunia atau bercerai, pasti sukar seorang isteri utk meneruskan kehidupan, carilah sesuatu kemahiran persediaan utk masa depan}}}

bY Sofia Abas Pengasas Diyana Make-up @ Beauty Academy Kuantan,

Kata kata nasihat dr seseorang yg saya nk kongsi bersama-sama kaum hawa lain..(saya tertarik dgn kata2 nasihat beliau itu (di ambil petikan itu dr status FB beliau)..Saya juga sbnarnya masih brgantung stiap masa kpada suami tp brusaha dr masa ke semasa cuba brdikari & mmplbagaikan kmahiran diri..



2 ulasan: