Jumaat, 25 Jun 2010

My hobbies and interests - Mencuba masakan/blajo masak bY Ayunk Mama





Nk kata saya pndai masak,tidak la juga..Skarang ini saya suka mncuba apa sahaja masakan yg saya teringin masak..Saya suka mncuba masakan yg suami & anak2 suka makan..Sblum ini,anak2 saya pnah mgalami kurang selera makan..Kbtulan pula sblum ini pnah dua2 skali xda selera makan,sapa yg tak bimbang..tambahan pula suami kje jauh..anak2 pula dalam tgn saya mnjaganya..huhu....tp alhamdulillah skarang mereka da kmbali berselera..


Suami juga berpesan,saya perlulah mncuba cuba pelbagai masakan..jgn yg sama sahaja..Itu yg saya bersemngat nk blajo masak dr masa ke semasa...Makanan kesukaan suami juga saya cuba blajar dari masa ke semasa...bila da bnyk kali mncuba i/allah brtambah ok....Ada orang yg smestinya saya lantik mnjadi tukang rasa/QA..sudah pasti mak mnjadi juri bagi masakan anaknya ini..hehe..

Kelmarin mak suh saya buat puding jagung..tuk dia bawak ke kelas ngaji..ermmm..rasa da ok cuma lmbik skit ajer,kata mak..hehe..xperlah..bnyk masa lg utk cuba smpai ok..hik hik..Antara masakan yg saya slalu masak,mi kari,nasi ayam,pulut kuning..Nasi dagang pulak da cuba,tp blum berjaya lagik. lmbik pulak nasik nya..gulai nya saya buat gulai ikn tenggiri..memang nasi dagang slalu org buat gulai ikn tongkol tp saya lbih suka ikn tenggiri,tmbahan pula saya dan anak2 ada allergic..jadi bolehla tukar option ker ikn tnggiri.Tp tidak mngapalah..kali ptama mncuba buat nasi dagang,resipi nya plak saya ambil dr intenet..so..payahla skit..kalo ada bnda tak paham,xleh nk tnya..hehe..

2 ulasan:

  1. Mencuba tp x berapa menjadi lbh baik dr x mencuba langsung.betul x? I/Allah berkat usaha,menjadi la nanti.Mn th satu hari nanti boleh jd pengusaha retoran yg berjaya.

    BalasPadam