Khamis, 1 Januari 2009

1hb januari 2009

as'kum semua.sedar x sedar dah berlalu dah 2008,msk thn baru dah arini,overall thn lps bagi aku lbh krg sama cam thn2 yg lalu jgk,sbbnye aku ni jenis org yg xsuka tetapkan azam,kalau ade pun mmg konfirm xsama ngan org lain,ntahla,dari kecik lagi dah camtu,kalau xcaya cuba tanye mak aku,dulu masa sekolah cuba tanya bdk2 lain,suma nak msk U bila abis sekolah nnt,aku plk xpernah pun mengidam nak msk U,pada aku lps spm aku nak msk politek smbg ape yg aku belajar kat vokay dulu kemudian buka workshop ataupun aku keje kat mana2 kilang automotif kat malaysia nih,cukuplah pada aku....

tapi pagi tadi aku ade tertengok kat MHI Dato'dr fadilah kamsah ade ckp yg org yg xde azam ni dia jenis org yg xbetul(something wrong somewhere),dia bagi cth org naik bas,pastu driver tanye nakgi mane,pastu org tu pun ckp,ntahla(maknenye xde arah tujuan),kan haru tu..so aku ni tergolong dlm golongan xbetul tu la,haha...xpela,nak buat camane,aku hormati ape yg dia ckp tu sbbnye 1.dia lbh tua dari aku,2.dia seorang pakar motivasi

tapi bagi aku plk,aku ade reason tersendiri utk tidak mempunyai azam,aku lbh suka ikut flow hidup ni sbbnye,katalah aku dah tetapkan satu azam,pastu bile smp due datenye azam aku tu xtercapai,mesti aku frust.aku bagi cth ape yg aku tulis kat atas tadi,abis spm aku mintak politek ngan ilpp(institiut latihan perindustrian petronas)je.aku mintak ilpp tu pun sbb membe yg dok sama kuarters ngan aku(amir)ajak mintak skali ngan dia,kata dia pakcik ngan abg spupu dia dulu belajar kat situ pastu abis 2thn terus dpt keje petronas kat gebeng(mtbe)tiap2 thn dpt REDWING 2psg sorang.fuhh...REDWING tuu...disebabkan REDWINGla aku mintak ilpp,haa lawakkan...hahaha,pastu dipendekkan cite,lps lbh krg 4-5bln menunggu aku dpt kedua2 tawaran serentak,fikir punye fikir aku pun pilih utk msk ilpp sbb xperlu nyusahkan orang tua aku dari segi kewangan(yuran xde,dpt elaun lagi,uniform sponsor dan dijanjikan kerja lps abis belajar..)so ape dah jadi pada politek?aku frust ke xdpt msk politek?

jawapannye ialah tak frust langsung sbb aku xmeletakkannye sbg azam @ matlamat yg utama utk aku.pada aku Allah ade cara Nya yg tersendiri navigate hamba2Nya,satu cth lagi kerja yg aku dpt kat saudi kayan tu,dlm 2-3thn kebelakangan ni mmg aku ade try mintak keje kat beberapa company2 lain(luar dan dlm negara)tapi haraaam...satu pun xde panggil utk interview,alih2 tgh thn lps membe aku(pian-bkl ss aku kat kayan nnt kot?)suruh aku try hantar resume kat think+ utk kerja kat kayan ni,dipendekkan cite skali lagi aku pun dpt kerja tu(sila rujuk post2 aku yg terdahulu utk lbh detail).so pada aku terpulangla pada masing2 samaada korang nak berazam @ x,aku sokong pun x,membangkang pun x...up to you laa..tapi utk masa2 dpn ni xtau la camane lagi,mungkin aku akan mula mempunyai azam,sapa tau,kuasa Allah suma boleh jadi.

ok,cukup psl cite azam ngan thn baru,aku nak cite plk ape yg berlaku dlm tempoh 2minggu aku xupdate blogni,emmm...ape ye?keje cam biasa je,zaman2 meleset ni nak expect camane lagi?..oh ye,23hb disember aritu gaji beserta bonus dah pun msk,alhamdulillah,walaupun bonus 1.8bln je utk thn ni,aku bersyukur sgt2 sbb ade jgk,blhla aku buat modal utk gi arab nnt,haha...dengar2 cite ade company2 yg xbagi bonus langsung pun ade,aku tumpang simpati utk mereka2 yg terlibat tu.
ape lagi ye?haa..29hb disember plk aku,pakkob(SS aku)ngan sunio tlh pegi ke majlis kawin membe 1shift kitorang(ipin)yg diadakan di felda kota gelanggi 1.dgn mata masing2 yg mengantuk(blk keje mlm)kitorang bertolak ke destinasi menaiki wish pakkob(aku bertindak sbg driver dan pakkob sbg tkg lyn aku bersembang-tkt tetido).

kat bwhni gamba kitorang 1shift bersama hadiah utk ipin..


yg ni plk gamba pengantin tgh kontrol hensem


gamba kat dpn masjid al-syakirin maran bersama2 sunio ngan wish pakkob


okla,byk dah aku tulisni,kite smbg lain kali plk.dkt 2jam jgk ngadap laptop utk post kali ni.assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan